lördag 20 juli 2013

Mio min Mio

Premiär för mina nya, ursnygga skor från Jeffrey Campbell
På torsdagen gick jag på dejt med mannen i mitt liv, barnet stannade hos mommo och vi kände oss lösa och fria. Jag hade höga förväntningar på Mio min Mio, de jag pratat med har lovordat den och jag hade fått positiva antydningar från min bror som medverkar.
 
 
Det började positivt, scenen var uppdaterad och vattnet som rann runt gav en spännande effekt. När pjäsen satte igång kom gåshuden krypande, ett täcken på att det kan bli bra. Kostymerna var snygga och välgjorda, och fastän det var färre skådespelare med än tidigare år, var scenen fylld med människor hela tiden. Snabbt kunde man konstatera att de satsat på kvalitet framom kvantitet i år.

Min bror, anden med rasta.
Det finns så mycket bra man kunde skriva om Mio min Mio. De finurliga lösningarna avlöste varandra. "Den gråa massan" spelade allt från vind till häst till brunn. Allt snyggt koreograferat och fungerande.


Sorgfågeln som ständigt var närvarande på scen, fascinerade mig. Jag skulle kunna gå och se pjäsen en gång till bara för att följa med hennes rörelser.

Jag var lite sugen på att plocka hem en av dessa vita stenar som minne, men jag kunde hålla mig.
 
Gå och se pjäsen om ni vill se något vackert, musikaliskt och aningen skrämmande. Men gör som vi och lämna de minsta barnen hemma, detta är inte en pjäs för dem.

3 kommentarer:

  1. Jag sku så villa gå med Arthur på raseborgs sommarteater men konstatera att han nog är för liten för en sånhär pjäs (snart 4 år). Eller kanske den just och just sku gå om jag sku komma på vad mio min mio handla om. Blandar alltid med bröderna lejonhjärta.

    Men hoppas att det nästa år är en solig, glad pjäs och då ska jag iaf fara med honom dit. Jag älskar raseborgs sommarteater.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att den var bra! I år missar vi tyvärr sommarteatern, men kanske kanske nästa år.

    SvaraRadera
  3. Michaela: Mio min Mio är inte för Arthur, jag skulle saga att barnen åtminstone borde vara I skolåldern för att njuta av denna. Det är en mörk berättelse, med mycket prat om döden och skrämmande karaktärer som sorgfågeln, riddar Kato och spejarna.

    Nästa år kommer det att vara En midsommarnattsdröm, den storyn känner jag inte alls.

    Peppe: Jo, det är kul med en riktigt bra sommarteater, de har definitivt vänt det I rätt riktning på Raseborg. Hoppas ni kan fara nästa år"

    SvaraRadera