måndag 1 juli 2013

Sommartakt

Det känns som om denna blogg också börjar inta sommartakt, i alla fall på veckosluten. Den här helgen blev det lite Kanontia, Roger som knappt tränat löpning alls i år kom runt under 50 minuter. Jag är inte alls avundsjuk.
 
Jag kunde ju inte vara sämre och for på söndagsmorgonen ut i solskenet för att springa min egen kanontia. Det blev favoritsträckan runt Horsbäck och 10 kilometer klockade jag av vid 1:03:14. Jag är mycket nöjd med den tiden, det visar att jag inte är långt ifrån min gamla form. Det har gått förvånansvärt bra, att börja med löpningen på nytt. Jag hade verkligen inte väntat mig att det skulle vara så här lätt att komma tillbaka.
 
Igen en gång var det härligt att vara ute, jag lyssnade på min favoritpodcast, Marathon Training Academy. När Angie berättade att hon fått missfall i vecka 18 och därför inte kunnat träna ordentligt fick jag gåshud över hela kroppen. Sådana berättelser går rakt in i hjärtat.
 
Glass
Lite glass har vi också ätit i helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar