fredag 25 oktober 2013

Det bästa och det mindre bra

Det jag tycker att just nu är jobbigast med att ha en baby i huset är att jag aldrig får en dag som jag kan tillägna total slöhet. Tidigare kom det dagar (speciellt söndagar) då jag inte ville göra något annat än sitta på soffan, slöspela datorspel och äta glass. Nu kommer dessa dagar också (ganska ofta t.o.m.) men de gör inte att fullfölja. Det finns en liten krabat som kräver att bli matad, kramad och tvättad.
 
En av de roligaste sakerna är att titta på Jon när han sitter med sina klossar och i full koncentration slår dem emot varandra, plockar med dem eller bara känner på dem. Jag älskar att betrakta när hans lilla hjärna tänker. Han är en allvarlig typ ibland, som kan fundera på en liten grej mycket länge.
 
Jon

Den här bilden är arrangerad. Det var kväll och han var trött och aningen gnällig. Lite spugel har han på hakan också. Men vi kan ju låtsas att han satt där och lekte för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar