onsdag 11 september 2013

Frågor och svar, del ett

L8 vill veta det bästa och det mest pinsamma jag någonsin gjort.

Att springa maraton är nog det bästa jag har gjort. Det gav mig självförtroende att tackla så gott som allt annat i livet. Att skapa ett barn tillsammans med den man älskar är inte heller så tokigt.

Det mest pinsamma... I tonåren gjorde jag pinsamheter varje dag, men jag tror jag berättar en anekdot från mitt vuxna liv. Vi var på utfärd med Rogers familj och efter att ha klättrat upp för oändligt långa trappor var vi alla sådär lagom trötta. Jag slår Roger på rumpan och ropar "nu far vi" eller något liknande. Jag får ett förvånat utrop till svar och det visar sig att jag just klappat min svärfar på baken.
 
 
Min pappa ställer sofflocket mot hängmattan.

Sofflocket, utan tvekan. Därifrån kan man se på TV. En gång kom fastsättningen upp på en hängmatta jag låg i och jag trillade pladask ner och slog ryggen i en stubbe. Det är möjligt att det är därför jag har svårt att slappna av i en hängmatta.

Pia frågar: Var skulle du helst bo om du fick välja och vraka helt fritt och pengar inte var ett hinder? och Om du skulle måsta börja studera igen, vad skulle du då studera?

Då skulle jag helst bo i Ekenäs, någonstans nära en strand, med relativt långt till närmaste granne men ändå nära till centrum. Det här huset i Österby skulle inte vara så tokigt.

Jag skulle jättegärna fortsätta studera företagsekonomi, läsa vidare till ekonom. Helst med en inriktning på affärsjuridik, det är så otroligt spännande.

Lottas funderar: Vad skrev du i "Mina vänner"-böckerna som svar på frågan "Vad vill du bli när du blir stor?"

Jag tror att jag skrev lärare, det ändrade varje halvår men vill minnas att lärare oftast kom tillbaka. Jag älskar att säga åt människor vad de ska göra.

S fråga kommer i ett separat inlägg, det kräver en extra fundering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar