onsdag 11 september 2013

Mer svar

Jon

S frågade under frågestunden: Vilka är dina tre viktigaste insikter som mamma? Och vad vill du topp tre lära ditt barn?

Tre insikter:
 
1. Jag har kommit fram till att det är bra att dela tips och trix föräldrar emellan, att stöd från släktingar, vänner och bloggen är vktigt för mig.
 
2. Det lönar sig inte att stressa över allt man borde göra, enligt de tusen och en direktiv som finns, istället måste man göra det som känns bäst för ens familj. T.ex. började vi med fast mat lite tidigare än rekommenderat, vilket varit ett jättebra val. Jon älskar mat och han sover bättre och är lugnare nu.
 
3. Att jag fortfarande är samma person fastän jag är mamma. Det är inte så att man blir mamma istället för något annat, utan man blir mamma utöver det.
 
Jon

Topp tre lärdomar:
 
1. Jag vill lära Jon att våga. Våga hoppa, våga prova något nytt, våga testa sina gränser.
 
2. Att få visa honom världen, lära honom om olika kulturer och språk, det ser jag fram emot.
 
3. Ät inte gul snö.
 
Jon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar