söndag 15 september 2013

Snart rusar vi

Om två timmar går startskottet till Raseborgsruset och nu först börjar nervositeten krypa fram. Jag har inte tagit någon stor stress över detta lopp eftersom jag inte tänker slå något PB, utan bara lunka fram i maklig takt och gå i nästan alla uppförsbackor. Tanken är att inga kilometrar ska gå under 6 min/km, men det är klart, känner jag mig jättestark på slutet får jag nog pressa lite.
 
Jag har inte ens bestämt mig vad jag ska ha på mig ännu. Träningskläderna står på tork i vardagsrummet och lockar med sin färggrannhet.
 
Nu börjar tiden när det alltid är för mörkt inne för att få kloka fotografier.
Finns det någon bland mina läsare som också ska springa idag? Kom gärna fram och säg hej isåfall. På instagram får ni live-uppdateringar om hur det går. 

4 kommentarer:

  1. Blidde inget springande för mig. Är fortfarande förkyld. Tyyyypiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, prutt också. Det var en seg förkylning, hoppas du snart är ute i löpspåret igen :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ååh, det var helt härligt! Såg en kvinna som var gravid och relativt långt gången, men hon svischade förbi mig. Sen igen så är hon Ironman-triathlet, så lite hårdare än oss vanliga dödliga som bara springer maraton :D

      Radera