tisdag 3 september 2013

Frida

Jag har fått äran att bli administratör för butiken Fridas sida på Facebook. Det är roligt att pyssla med den och följa med statistiken över hur många som besöker och gillar sidan. Som den uppmärksamme läsaren märkt har jag även lagt in en banner här på högra sidan.
 
Frida
Jon och hans morbros chillar på bordet i butiken. Såhär får man alltså Inte göra.
Mammas idé är så otroligt bra, du hämtar in dina gamla barnkläder (eller annat barnrelaterat) till henne, och så prissätter hon och plockar upp på hyllorna. Det är inga hutlösa priser som på vissa pryltorg på Facebook, utan hela tanken är att man verkligen ska kunna fynda. Eftersom barnkläder sällan används en längre period är de oftast också i fint skick.
 
Alla kläderna är ordnade snyggt, i storleksordning och enligt typ av plagg. Det finns kläder även för större barn, och hon har t.o.m. ett litet utbud av gravid- och amningskläder. Frida har funnits ända sedan 1984, så mamma vet vad hon håller på med.
 
Frida

Nästa gång ni har vägarna förbi Ekenäs ska ni kika in i butiken på Gustav Wasasgatan 13. Om ni vill kan ni också gilla och dela Frida på Facebook. Om vi får tillräckligt många gillare kan jag kanske övertala mamma att hålla en liten tävling.

6 kommentarer:

  1. Kommer bra ihåg när hon började på Torngatan (var det den?) Var det -84 hon började ensam eller med kompisen vars namn jag inte kommer ihåg..Tiden går :-)
    Ritva N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, Torngatan och -84, tillsammans med hennes kusin Nina. Visst går den, nästa år firar mamma 30 år!

      Radera
  2. Jag sku oxå ha lite kläder som jag sku kunna hämta dit, istället för uff. de e myky flickkläderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag att du ska föra dit dem. Ni delar på vinsten av det som blir sålt, så man får en liten slant i fickan, vilket alltid behövs :)

      Radera
  3. den butiken var man in i ofta när man var mindre... :)
    mest för att byta ut de serietidningarna som man hade läst mot såna som man inte hade läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serietidningar finns det fortfarande, de brukar jag fortfarande ögna igenom när jag far dit.

      Radera