lördag 8 juni 2013

Ett foto i timmen -torsdag

Nåja, IT-ingenjören kom hem och fixade till saker och ting. Få se hur länge åbäket håller denna gång. Jag är lite efter men detta är alltså ett nytt försök på ett foto i timmen.

0700

Jon bestämde att vi skulle börja morgonen klockan sju. Jag ville gärna sova lite längre, en timme låg vi i sängen och diskuterade saken, jag vann till slut och han somnade.

0800

Då var jag ändå så pigg att jag beslöt mig för att stiga upp. Klassikermorgonmål, rostat rågbröd med ost och ett glas apelsinjuice.

0900

Lite hushållssysslor pysslade jag med klockan nio. Inte ens tvätt i 60 grader får bort mjölkstanken från snuttefiltarna.

1000

Stjärnan vaknade och vi hade lite gymnastik på soffan. Klädde på en ny (begagnad, men ny för oss) body i storlek 68 och blev lite konfunderad då jag just och just fick fast den.

1100

Klockan elva hade sonen somnat på nytt, och jag satte mig på balkongen för att reda upp denna röra.

1200

En timme senare lämnade jag smyckena åt sitt öde och läste bok i solskenet. Fram till klockan tolv är det riktigt behagligt i solen.

1300

Klockan ett, Jon är nöjd för en liten stund. Efter detta följde matvägran och mycket gråt. Från oss båda (gråt då alltså, jag matvägrar aldrig).

1400

Efter vår fight somnade Jon, svettig men lyckligtvis mätt, på vår säng. Det var så varmt att jag var tvungen att klä av honom.

1500

Efter skrikkalaset ansåg jag att både mamma och son behöver lite frisk luft. Så vi gick ut, ursprungligen hade jag tänkt att jag skulle tvätta cyklarna, men kom snabbt fram till att jag hellre läser vidare i min bok.

1600

Klockan 16 gick jag in för att laga makaronilåda åt mannen i mitt liv. Han kom hem, vi åt, och resten av kvällen blev ofotograferad för Jon var så arg, så arg när han skulle äta, att jag inte hade någon lust att ta fram kameran.

2 kommentarer:

  1. E bodyn från Lindex eller? Jag köper alltid en nummer större därifrån eftersom dom alltid krymper.. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, Lindex. Jag har lite börjat ana samma, och nu bekräftar du mina teorier :) tack detsamma, vi ska strax ta vårt pick och pack och dra till sommarstugan.

      Radera