måndag 24 juni 2013

Midsommarhelgen, del 2

På lördagen blev det en resa till sommarstugan på Kimito, enligt traditionen. Därifrån tog vi oss sedan vidare till Dalsbruk för att äta middag på Portside. Det var Jons första riktiga restaurangbesök, och det gick helt okej. Han var lite gnällig och sällskapssjuk, så Roger hann inte njuta så mycket av maten när han hela tiden fick hålla ett öga på Jon. Direkt vi ätit upp maten for vi iväg, vilket vi i vanliga fall också gör, så ingen större förlust där.

På stugan hade vi mommo (och resten av familjen) som hjälpte till med att underhålla Jon. Helt otroligt skönt att få en liten paus. Medan mommo och bonusmofa tog pojken ut på promenad kunde vi spela lite Libertalia (morgondagens speltips?) i lugn och ro.

082
Där försvinner de med pojken min
098
Jag tror faktiskt att jag vann. Eller vill jag bara tro så?

079
När man har barnvakt kan man syssla med sådant här.
Samtidigt testade vi att ge bröstmjölk på flaska åt Jon. Vi tänkte lämna honom med mommo nästa vecka och då behöver vi veta att han går med på att äta även från flaska. Det gick hur fint som helst, mommo kan hon.

Enligt tradition firade vi även min födelsedag med jordgubbstårta. Mycket jordgubbar, lite grädde, perfektion.
 
104

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar