söndag 9 juni 2013

Sommarstugan

Helt oplanerat hoppade vi in i bilen igår och styrde mot Kimitoön. Det är tydligen möjligt att göra impulsiva saker med liten bebis. Mammas sommarstuga är där, och vi brukar tillbringa ungefär en dag i året där, midsommardagen. Den här sommaren kommer vi förmodligen att vara där mer. Jag har märkt att jag mer och mer gillar att umgås med familjen, de känner mig utan och innan och jag vill att Jon ska lära känna dem lika bra.
 
Stugan
Nysning på G
Det var en härlig dag, vi myste ute på en filt, Jon charmade skorna av sin mormor och vi presenterade Jon för prinsessan Estelle, hans blivande flickvän.

Candyman

Den här speldosan lekte jag hela tiden med som liten. Hade den i lekstugan och snurrade upp den om och om igen. Jag försökte alltid sjunga med, då texten fanns på baksidan, men först nu, som vuxen, lyckades jag få texten att stämma in med tonerna.
 
Vi var hemma först tio igårkväll, och Jon brukar somna till natten runt åtta. Man märkte att det blev en liten rubbning i rutinerna, han hade svårt att somna på kvällen och vaknade flera gånger under natten.

2 kommentarer:

  1. Flickvän för all del, men sen blir Estelle Viggos fru! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska väl gå an, jag kom ändå fram till att hon inte är god nog för min lille Jon ;)

      Radera