lördag 18 maj 2013

Halvflytt

Idag har Jon sovit första gången i sitt eget rum. Jag vill nog fortfarande ha honom med oss på natten, men det är skönt att ha spjälsängen på sin rätta plats om dagarna. Det är behändigt när hans säng har hjul, så det är bara att rulla honom dit vi vill ha honom. 

Hela dagen har jag kämpat för att få hans rum mer babyvänligt och mindre arbetsrum. Plockat med nallar och röjt bland allt skräp vi samlat på oss i detta rum. Jag känner mig nöjd med resultatet, det enda som saknas just nu är mobilen jag fått av mamma. Borren vi hade lånat ville inte riktigt in i vårt tak, men förhoppningsvis får vi det fixat inom nästa vecka.

Urgulliga lakan. Grodor gör livet roligare. 

Jons första bilar, en gåva från faster med familj.
Fortfarande finns det en stor, ful dator i rummet, men  fokus ligger inte längre på den.
Mera baby, mindre teknik. Mission accomplished.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar