fredag 24 maj 2013

Som ett brev på posten

Förmiddagen började på samma sätt som gårdagen, skrik och gråt och matvägran (från Jons sida då, jag matvägrar aldrig). Jag kände mig lite nedstämd, så som man känner sig när den man älskar är ledsen.

Så märkte jag att det var ett paket utanför min dörr! Jag väntade inget paket och rev upp det, spänd av förväntan (älskar att få ovänta paket). Mina fina arbetskamrater i Vasa hade skickat ett underbart paket med många finheter. 

Bilden blev lite ur fokus men jag har redan ätit upp hälften av chokladen så jag kan inte ta en ny
Paketet vände min dag. Solen började skina, jag gick ut på en skön och lugn promenad med Jon och njöt av det varma vädret. Hämtade ett paket med två böcker från posten, kom hem, tränade så svetten lackade och nu sitter jag här och känner ro i själen igen. Snart tror jag det blir ett glas vin, såhär fredagen till ära. 

Tusen tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar