torsdag 2 maj 2013

Stallören

I tonåren hörde det till att söka sig till Stallörsparken på Valborgsmässoafton, nu när jag blivit gammal föredrar jag att tillbringa första maj där istället. Det har blivit lite av en tradition att gå och lyssna på manskören, ett sätt att kickstarta den varmare tiden på året.


Jag har inget större behov av en bil, men jag har alltid suktat efter en Jaguar. T.ex. denna skulle duga.


Vi njöt av årets första lösglass, ny smak för mig, regnbåge. Päronglass, vaniljglass och jordgubbsås kan inte slå fel. Extra god var den eftersom jag inte behövde betala för den själv, det var min mor som bjöd.


Kören, som vi tyvärr inte hörde så bra, akustiken var inte den bästa men de sjöng vackert.


Blå himmel, snygg man, goda vänner, den här bilden är allt jag önskar av sommaren. Minus behovet att bära mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar