måndag 6 maj 2013

Träningen

Ungefär tre veckor efter förlossningen började jag med övningarna i Olga Rönnbergs bok. På programmet finns tre styrkeövningspass i veckan och tre promenader, samt en vilodag. Jag har inte gjort övningarna så ofta, men det har blivit desto fler promenader.
 
Jag vill inte stressa med träningen, om det känns bra och jag hinner tränar jag, men om sonen behöver mig eller om det inte passar in på dagsschemat, har jag inga problem att hoppa över ett pass. Just nu tränar jag för mig själv, för att få lite egen tid och kunna fokusera bara på mig.
 
Från och med nästa vecka tänker jag gå till period 2, fortfarande muskelkontaktdelen, men med lite tyngre övningar. Jag känner mig redo för detta, kroppen behöver lite mer påfrestning, övningarna i period 1 känns inte utmanande mer.
 
Magmusklerna börjar sakta gå ihop och jag känner mig starkare hela tiden. Det är som att börja från noll, men det gör ju att framstegen blir mycket tydligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar